Tuesday, October 12, 2010

The Story behind my Engagement Day...


10.10.10 is my Engagement Day with ellyas selamat dilangsungkan...alhamdulillah..majlis berlangsung dgn meriah dihadiri oleh our immediate family from both side.(hmm..lebih kurang 60 org kot)..lebih kurang jam 1.30 ptg,tetamu from my side sudah mula membanjiri perkarangan khemah dan di ruang tamu...penuh gak la rumah time tue..

rombongan pihak lelaki tiba di rumah around 3 ptg termasuk juga la my Mr.Right..seperti yg dijanjikan they all datang with 5 dulang hantaran and berbalas 7 dulang from my side..
Masa sesi perbincangan me ade kat dalam bilik.. agak2 lebih kurang 20 minit je kot diorang berbincang..hmmm..i dont know bout the detail but my mum informed they talk about Mas kawin,hantaran and our wedding date..kata mama lagi, Mas kawin rm 100.00, Duit Hantaran 10k and our wedding date is 20.11.2011(sebenarnye date tue kitorang yg pilih..hehehe)

around 3.30 ptg, me dipanggil keluar ke ruang tamu utk disarungkan cincin..menggeletar tangan dan sepupu2 serta mak turut terperasan tangan yg menggigil nih..bakal mak mertua pulak tgh konpius sb x tau nak sarung cincin tunang belah mana,cincin risik belah mana..last2 sarung je dua2 ke jari manis belah kanan..hehe..
dah selesai majlis,tetamu dipersilakan utk makan2....antara lauk2 yg dimasak oleh my mum is : nasi putih,masak lemak nenas & ikan masin,ayam masak hitam,sayur campur,sambal belacan,ulam ulaman,kuah bakar,kuih kaswi and rojak buah..semuanye my mum masak sendirik tau..

Pastu saudara mara belah pihak lelaki pulang around 4.30 petang manakala pihak kami pulang dlm jam 6.30...then tinggal my very own family dgn psaan yg lega+tak percaya...:)

actually my Engagement day nie diketahui oleh beberapa sahabat je..sorry x jemput korang semua dtg eh..coz kitorang buat kecil-kecilan..kira cam majlis tertutup la ini (wah..ayat cam artis plak..) hehehe..


this is my engagement ring

hantaran from my side to him..

cantik tak..ideas and deco from my beloved sister Ida..
hantaran from him to me..my engagement ring..

Tepak Sirih
my guest watch..
basket of fruit
my cheese cake
me & my Cuz Dilla

my auntie and cuz
me & dilla
my neice aiman
my auntie cik zurie
my auntie cik noi
this is my nenek
my neice arrisa
me and ellie my neice









me and my engagement ring


this is my sister Ida "orang kuat behind my "Eday"
this is my lil sister ekin pon org kuat gak..








Last but not least, a thank you is in order:

* To my Mum, Mak Long and Opah - Thank you for voluntarily cook for this ceremony and especially for the blessing and support for me and ellyas

* To my Sister Ida - Thanks alot for helping me form head to toe and helping me alot regarding of Hantaran Deco,Ideas and myself preparation..

* To my sister ekin - , Thank you for making an effort helping me for everything..u like a supervisor tau..u done a very good job in food site..tolong mama gie pasar,incharge of khemah and helping me in housekeeping..

* To my brother boboy - Thank you being my unpaid photographer and for the PAS khemah ye..

* To all the guests Thank you for coming and being a part of one of the happiest days of my life; it wouldn’t have been the same if you hadn’t graced us with your presence. .


p/s- xde gambar me and ellyas la :( coz this pic semua taken from my blackberry..nie pon gambar snap2 after majlis abes..huhuhu

No comments:

Post a Comment

JuSt Liana

JuSt Liana